Hotel Directory
Beste gast,
Van harte welkom in Hotel VIC, we zijn blij dat je er bent!
Elke dag werken wij met veel plezier om jouw verblijf zo aangenaam mogelijk te maken, deze Hotel Directory is gevuld met alle info die je nodig hebt om je verblijf zo goed mogelijk te laten verlopen.
Mocht je vragen hebben of kunnen we wat voor je betekenen? Bel ons gerust! Je kunt ons bereiken op het nummer +31 (0)71 3030 750.
Met vriendelijke groet,
Team VIC
Aansprakelijkheid
Het hotel en de directie kunnen niet aansprakelijk worden gesteld voor zoekgeraakte artikelen uit de hotelkamers en openbare ruimtes.
Adapters
Het voltage in Nederlands is 220-230 V. In onze Grab & Go shop zijn er diverse adapters verkrijgbaar.
Airconditioning
Elke hotelkamer in VIC is uitgerust met een VRF-systeem waarmee je de kamer kunt verwarmen of koelen. De bediening van de VRF gaat via het wandpaneel in je kamer.
Brandalarm
Wanneer het brandalarm afgaat vragen we je het pand zo snel mogelijk te verlaten. Op je kamer en in de verschillende openbare ruimtes bevindt zich een plattegrond met de vluchtroute. Beweeg je naar het verzamelpunt op het parkeerterrein aan de achterzijde van het hotel. Gebruik in geen geval de liften, maar volg de noodroutes en maak gebruik van de nooduitgangen. Eenmaal aangekomen op het verzamelpunt verzoeken wij je om de aanwijzingen van de aanwezige BHV-ers op te volgen.
Calamiteiten
Om een calamiteit te rapporteren neem je contact op met de receptie via het telefoonnummer +31 0 71 3030 750. Vertel de receptionist(e) rustig de locatie van de calamiteit en de situatie die zich afspeelt. Leg in geval van brand, wanneer mogelijk, uit hoever gevorderd de brand is. De receptie zal het noodplan in werking stellen.
Cash and cards
In Hotel VIC kun je niet met contant geld betalen, wel accepteren we pin, Visa, Euro/Mastercard, American Exoress, Diners Club, Union Pay, JCB en Maestro. Mocht je cash nodig hebben is er tegenover het hotel een pinautomaat aan de Ballonstraat 159G.
Dokter
Heb je een dokter of andere medische hulp nodig? Bel de receptie op +31 (0)71 3030 750, zij kunnen je met de juiste zorgeverlener in contact brengen.
Drinkwater
Het kraanwater in Nederland is drinkbaar. Daarnaast verkopen we in onze Grab & Go ook flesjes mineraalwater.
Wil je ons bereiken per mail? Kan natuurlijk ook! Je kunt ons bereiken via reservations@hotelvic.nl.
Haardroger
Elke kamer is voorzien van een haardroger, deze kun je vinden in het badkamermeubel.
Huisdieren
Huisdieren in hotel VIC zijn bij ons helaas niet toegestaan.
Huishouding
Jouw kamer wordt dagelijks tussen 09:00 en 14:00 schoongemaakt. Wanneer je niet gestoord wenst te worden, kun je dat aan onze medewerkers kenbaar maken door de 'Do not Disturb' knop bij je deur aan te klikken. De huishouding zal dan een tas met schone items aan de deur hangen.
Internet
Hotel VIC biedt gratis Wi-Fi aan in het gehele hotel. Je hoeft hiervoor alleen het netwerk ‘Hotel VIC’ te selecteren. Daarna start je browser, de inlogpagina opent automatisch, je volgt dan de instructies op jouw scherm om toegang te krijgen tot het netwerk.
Koffiemachine
Jouw kamer is voorzien van een koffie- en theemachine. Zo gebruik je 'm:
Kluis
In de kamers van het VIC hotel vindt je de kluis in de kast. Je kunt deze met jouw eigen code bedienen, de instructies hiervoor tref je aan de binnenzijde van de kluis. Gasten van het VIC kunnen ook gebruik maken van onze bagageruimte.
Parkeren
Onze parkeergarage bevindt zich aan de achterzijde van het hotel, aan de Anthony Fokkerweg. Om gebruik te maken van de garage kun je naar jouw persoonlijke toegangscode vragen. De kosten voor het parkeren bedragen €17.50 per voertuig per nacht.
Receptie
VIC is een self-service hotel, onze hostess is 24/7 aanwezig voor al je vragen. Je kunt ons ook telefonisch bereiken via 071 303 0750
Rookbeleid
Hotel VIC is een rookvrij hotel. Dit betekend dat het niet wordt toegestaan te roken in de hotelkamers of openbare ruimtes. Als onze medewerkers constateren dat er gerookt is op uw kamer zullen wij een fee van €150,00 in rekening brengen.
Restaurant Rubens
Ook voor VIC gasten is het mogelijk om gebruik te maken van het restaurant Rubens. Restaurant Rubens is geopend van maandag tot en met zaterdag voor ontbijt, lunch en diner. Op zondag wordt er enkel ontbijt geserveerd. Naast het A la Carte menu biedt Restaurant Rubens ook een wekelijks wisselend 3-gangen menu aan, waarin je kunt genieten van dé trends van dit moment.
Maandag t/m vrijdag is Restaurant Rubens voor ontbijt geopend van 07:00 - 10:00, voor het diner kunt u terecht van 18:00 - 21:30.
Voor zaterdag en zondag is het ontbijt geopend van 07:00 - 11:00, zaterdag is het diner geopend van 18:00 - 21:30. Op zondag is het restaurant helaas gesloten.
Klik op de knop hieronder om onze menukaart te bekijken, en om eventueel een reservering te maken.
Shopping
De winkelliefhebber kan zijn hart ophalen in Leiden. Aan de Haarlemmerstraat, de Breestraat en omliggende straten zijn er een tal van leuke winkels. Ook is er elke woensdag en zaterdag een gezellige markt in het centrum van Leiden, de markt vind je in het winkelgebied aan de straten Nieuwe Rijn, Aalmarkt, Vismarkt en Botermarkt. De Westfield Mall of The Netherlands is tevens ook goed bereikbaar, zowel met de auto als het openbaar vervoer.
Taxi
Heb je een taxi nodig? Onze receptiemedewerkers helpen je hier graag bij door een taxi te reserveren bij onze betrouwbare partners. Wij adviseren je om rekening te houden met een wachttijd van gemiddeld 15 minuten, afhankelijk van de drukte bij het taxibedrijf. Mocht je ’s morgens een taxi nodig hebben adviseren wij je deze de avond daarvoor al te reserveren.
Toiletartikelen
Ben je iets belangrijks vergeten om in je toilettas te doen? Zoals je tandenborstel, scheerartikelen of een kam. Neem gerust een kijkje in onze grab & go, je kunt daar tegen betaling de gewenste artikelen vinden.
VVV
In het Visitors Centre aan de Stationsweg 26 op ca. 2 minuten loopafstand van het hotel kunt je terecht voor al jouw vragen over de Leidse omgeving en kun je inspiratie opdoen om het meeste uit je tijd in Leiden te maken.
Wake-up call
Je kunt uw gewenste wektijd opgeven aan de receptie. Één van onze medewerkers zal je op het aangegeven tijdstip wekken door te bellen naar jouw mobiele nummer.
Was en stoomgoed
Van maandag tot en met vrijdag is het mogelijk om jouw was-en stoomgoed via de receptie te laten reinigen. Wanneer je van deze service gebruik wilt maken vragen wij je om jouw was-en stoomgoed ’s morgens voor 09:00 in de waszak, welke je kunt vinden in de kast van je hotelkamer, met ingevulde waslijst bij de receptie af te geven. Wanneer je jouw wasgoed tijdig afgeeft heb je jouw items dezelfde avond, omstreeks 19:00 weer gereinigd terug. De kosten voor de was- en stoom service staan vermeldt op de waslijst, deze kosten worden op jouw kamerrekening geboekt.
Musea
In de veelzijdige stad Leiden bevinden zich diverse musea die de moeite van het bezoeken zeker waard zijn. Klik op de knop hieronder om onze suggesties te bekijken.